3 olyan marketing útmutató, ami nem annyira fontos.

3 fajta digitális marketing mutató, amit nem érdemes figyelembe venned


Összegyűjtöttünk 3 fajta digitális marketing mutatót ami megtéveszthet Téged. Ezek ugyanis semilyen értékes információt nem tartalmaznak. Viszont előfordulnak még olyanok akik hisznek ezeknek, pedig nem kéne.

Facebook rajongói szám


Facebook rajongói szám: Ez napjainkban tulajdonképpen semmitmondó. Előfordul, hogy például van 100 darab rajongód, de a többség heti egyszer odalátogat magától mi újság az oldaladon. Ez szokott a ritkább eset lenni. Vannak viszont olyan Facebook oldalak, amik több ezer rajongóval, követővel büszkélkedhetnek, viszont aktivitásuk egyenlő a nullával.

Ez nem a felhasználók lustaságának a hibája, hanem a Facebook organikus elérésének a tendenciája is közelít a nullához. Ez viszont azt eredményezte, hogy elkezdett mindenki hirdetni, a Facebooknak pedig hihetetlen jó üzlet ez, bármennyire is nem tetszik ez a többség számára. Tehát ahhoz, hogy elérjenek a vásárlóid, eljuss hozzájuk a hírfolyamba, hirdetések indítására lesz szükséged.

Page Rank

Page Rank: Évekkel ezelőtt jó mutatónak számított a PageRank, ami megmutatta milyen a weboldal minősége. Viszont utoljára a Google 2013-ban frissítette a PageRank-et. Lényegében azóta senki se használja ezt a mutatót, hiszen semmilyen lényeges és használható információt nem közöl. Ettől eltekintve még ma is előfordulnak olyanok akik emlegetik a Page Rank-et.

Ad impression

Ad Impressions: Ez is egy csalóka adat a többi között, amiből téves következtetéseket vonhat le az, aki nem körültekintő és tapasztalt. Lényegében itt arról van szó, hogy a legtöbb hirdetés kezelő számlálja, hányszor jelent meg az adott hirdetés. Ez még jó is lenne, de sajnos nem jól számol. Sajnos olyan megjelenéseket is hozzászámol, amik nem is helytálló megjelenések. Például van olyan amikor hirdetésünk a Google első oldalának alján jelent meg, de a felhasználó nem görgetett le az oldal aljára, inkább egy másik oldalra kattintott, ami elnavigálta Őt, így egyértelmű hogy a felhasználó nem látta hirdetésünket. A hirdetéskezelő viszont nem így látja. Így ő hozzádja a hirdetés megjelenéshez +1-et. Végeredményül egy teljesen irreális számot kapunk, amit hagyjunk figyelmen kívül.

Marketing tanácsadás: marketing tanácsadás