Miért fontos a marketing tanácsadás?
A marketing tanácsadás összefoglalja, a vállalkozás elemzését, ideértve a stratégia felállítását, és egyben olyan marketing kedvezmények és akciók is szóba kerülnek, amely által egy vállalkozó, akár azonnal elkezdheti átalakítani, a marketing tevékenységét, ha ezt szükségesnek találja.
Jellemző a magyar kisvállalkozásokra, hogy igénybe veszi, a könyvelők és ügyvédek segítségét, de ha üzletpolitikáról van szó, akkor a család az a közösség, ahol ezt legjobban megkommunikálják.
Egy külsős elfogultság nélkül átlátja a helyzetet!
Egy marketing tanácsadó érzelemmentesen és függetlenül tudja prezentálni azt az üzletet, tevékenységet, amit a vállalkozó elképzelt. Sokszor ott kerül porszem a gépezetbe, hogy nem tudjuk, mikor kell váltani, új irányba terelni a vállalkozásunkat, vagy éppen mikor van szükség megvizsgálni, átpozicionálni a vevőkörünket. A legtöbb marketing elméletet, a tankönyvek, gyakorlatból emelték át, mely segít rendszerezni a gondolatokat, és egy úgynevezett marketing audit minden pontos részletre rávilágít.
Ne átgondolatlan legyen a marketing ötletek átvétele. Egy marketinges szakember fel tudja rá hívni a figyelmünket, mikor kockázatos egy másik vállalkozás tevékenységének a lemásolása.
Mit tartalmaz a marketing tanácsadás?
Egy marketing tanácsadó ezeket veszi figyelembe:
- termék, vagy a szolgáltatás, a múltban, a jelenben és a jövőre nézve
- ár
- Az értékesítés folyamata, vevőkör
- Megfelelő marketing stratégia
- Marketing terv elkészítése
A marketing tanácsadás feleslegessé válik ha:
- A vállalkozó nem mutat hajlandóságot a változtatásra
- Régóta veszteséges a vállalkozás, már csak túlél, a marketing pénzbe kerül, és mindig rengeteg munkába
- Nem mutat hajlandóságot a marketingre való költésre
- A vállalkozó nem fogadja el a tanácsokat, nem változtat, beleérte az értékesítési módszereit, reklámozást
Milyen a hozzáállása a sikertelen vállalkozónak?
" Ezt én is meg tudom csinálni!" Sokan beleesnek abba a csapdába, hogy azt hiszik, egy negyven oldalas vagy pár oldalas hírlevél elolvasása után már profi, a vállalkozása felfuttatásával kapcsolatban. Ezek az anyagok azonban általános jellegűek, nincs nagyobb jelentőségük annál, mint az 1-2 ezer forintos marketing témájú könyvesboltokban kapható könyveknél.
"Csinálunk szórólapot!"
A gazdasági világválság kezdetekor az volt megfigyelhető, mekkora nagy mértékben szaporodtak el a postaládákban, a különféle szórólap anyagok. Ehhez hasonlóan az email postafiókokban is elszaporodtak a kéretlen, spam levelek. A szórólap is pénzbe kerül, hatékonysága viszont egyenlő a nullával, az elektronikus spam-et viszont a törvény bünteti. Ilyenkor a legjobb megoldás, ha szemléletünkön változtatunk, és nem azokra erőltetjük a termékünket, szolgáltatásunkat, akik egyébként se kérnének belőle, hanem azokat próbáljuk különféle módszerekkel magunkhoz vonzani akik ezt keresik. Erre kiváló eszköz, a keresőoptimalizált weboldal!
"Így volt ez már 10 éves is, jó ez így nekünk!"
Ezzel odáig nincs baj, ha külső szemlélő szerint is működik a dolog. Ha viszont nem, és a rossz berögzülés miatt csak az idő telik, változás pozitív irányba pedig nincs, előfordul, hogy mire változtat a vállalkozó, a vállalkozásnak már késő lesz.
Marketing tanácsadás a joachim autófóliázás honlapnak.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.