Marketing tanácsadás - Hasznos kérdések és válaszok
Cikkünkben összefoglalunk neked mindent, amit a marketing tanácsadásról tudni érdemes.
Cikkünkben összefoglalunk neked mindent, amit a marketing tanácsadásról tudni érdemes.
Igyekszünk támpontokat adni ahhoz, hogy tisztán lásd, támogatná-e vállalati céljaid elérését, ha részt vennél egy marketing tanácsadáson.
Mit jelent a marketing tanácsadás fogalma?
A marketing tanácsadás egy néhány átfogó konzultációból álló szolgáltatás, mely során a marketing szakember a problémás területekre fókuszálva gyakorlati tanácsokkal és tippekkel lát el.
A marketing tanácsadó külső szakértőként vesz részt a vállalkozásod stratégiaalkotó folyamataiban és a mindennapi marketing tevékenységed a megtervezésében.
Egy ilyen marketing stratégiai tanácsadás során analitikus szemlélettel elemzik a vállalatod lehetőségeit a piacon és a szakemberek sok éves tudást és tapasztalatot felhasználva kézzel fogható megoldási javaslatokat fogalmaznak meg a növekedés érdekében.
Így lehetséges az, hogy egyetlen konzultáció véget vethet a sikertelen, alul teljesítő kampányaidnak, ha sikerül felfedezni az eredménytelen marketing mögött meghúzódó okokat.
A személyre szabott konzultáció lényege, hogy a marketing tanácsadás tartalma a vállalatra szabható, így célzottan fejleszthetők a problémás területek is.
Kiknek javasoljuk a marketing tanácsadás igénybevételét?
Szeretnéd felpörgetni vállalkozásod marketing tevékenységét, de nem vagy biztos benne, hogy neked való-e ez a szolgáltatás?
A marketing tanácsadás ideális választás kisvállalkozásoknak, hiszen egy teljes munkaidős alkalmazott költségének a töredékéért hozzáértő segítséget kaphatnak a marketing tevékenységünk megvalósításához.
Továbbá a marketing tanácsadást szuper opció azoknak a vállalkozásoknak is, akik maguk szeretnék bonyolítani a marketing tevékenységüket, azonban ehhez egyes szakterületeken hiányos a tudásuk.
Kifejezetten ajánljuk számodra ennek a szolgáltatásnak az igénybevételét, ha már egy jó ideje időt és anyagi erőforrásokat nem kímélve foglalkozol a marketinggel, azonban valamiért nem jönnek megfelelően az eredmények.
Ebben az esetben egy külső szakértő könnyen kiszúrhatja a sikertelenség okát, és néhány apró változtatással eredményesen folytathatod a marketing tevékenységed.
Mivel a marketing tanácsadás tartalma teljesen rugalmasan az adott vállalatra szabható, így tulajdonképpen minden vállalkozás marketing tevékenységébe új színt és nézőpontot hozhat néhány ilyen konzultáció.
A marketing tanácsadás tartalma
A kapcsolatfelvételt követően a szakemberek felkeresnek és egy rövid (telefon)beszélgetés során mindkét fél betekintést nyerhet a másik módszereibe, és feltérképezhető, hogy eredményes lehet-e egy ilyen együttműködés.
A marketing tanácsadás megkezdése előtt részletesebben felmérésre kerül a vállalat piaci helyzete, céljai és jelenlegi marketing tevékenysége, így a konzultáció tartalma nagyban függ az előzetesen egyeztetett céloktól és problémafelvetésektől.
Minden tanácsadás előtt a marketing szakemberek felkészülnek, módszeresen áttekintik a vállalat online felületeit és összegyűjtenek minden fejlesztendő területet, egyszóval adatot gyűjtenek. Ezután kézzel fogható tippeket és gyakorlati tanácsokat fogalmaznak meg.
A marketing tanácsadás előnyei
Egy tanácsadó órabére elenyésző összeg ahhoz képest, amennyit havonta egy-egy alkalmazottért fizetned kellene.
Ezenkívül egy marketing szakember több különböző projekt során szerzett már tapasztalatot, így nagy valószínűséggel találkozott már a Te vállalkozásodat is érintő problémával.
Így egy külső szakértő bevonásával sokkal gyorsabban érheted el a kitűzött céljaidat.
Egy szakértői nézőpont segíthet, más megvilágításba helyezni a marketing tevékenységedet, és ez a látásmód egész karriered során végig kísérhet.
Marketing tanácsadás árak
A marketing tanácsadók általában szerződéses megbízást kötnek az ügyfelekkel, fizetésük lehet óradíj alapú vagy előre megállapított szolgáltatási díj is.
Fontos azonban, hogy a marketing tanácsadás árát mindenképp befektetésnek kell kezelni, hiszen, ha megszüntetjük a vásárlások elkerülését jelentő okokat, és javítjuk marketingünk megtérülési mutatóit, azzal hosszú távon rengeteg pénzt takaríthatunk meg.
A marketing tanácsadó feladata
Kíváncsi vagy mivel foglalkoznak a marketing tanácsadók?
A marketing tanácsadók az iparágak széles skáláján dolgozhatnak, és konkrét feladataik az egyes ügyfelektől függően változhatnak, de általánosságban elmondható, hogy az online marketing tanácsadó feladatai közé a következők tartoznak:
- a vállalat meglévő marketing anyagainak és kampányainak értékelése a fejlesztendő területek azonosítása érdekében.
- Az ügyfél közönségének és ügyfélbázisának elemzése annak meghatározása érdekében, hogy hogyan lehet a legjobban elérni a célcsoportot.
- Az ügyfél támogatása az egységes vállalati arculat kialakításában.
- A marketing tanácsadó javaslatot tesz a korábbi PR- vagy marketinghibák kezelésére is.
- Továbbá iránymutatást nyújt a közösségi média és más népszerű platformok hatékony használatához.
- Útmutatás ad ahhoz, hogy a tartalmak következetesek legyenek és illeszkedjenek a márkaarculatba.
- Ha céljainkat elősegíti, az online marketing tanácsadó feladata a tartalmak feltérképezése a SEO szempontjából is, hogy rámutathasson a potenciális organikus optimalizálási lehetőségekre.
Mit várhatunk el egy tanácsadás során?
A jó partnerkapcsolatot egy marketing tanácsadás során az építő jellegű párbeszédek alapozzák meg.
Így mindenképp elvárható, hogy a tanácsadás során a szakember sok hasznos kérdést tegyen fel és aktívan figyeljen a válaszokra.
Az ügyfelek ismerik a legjobban vállalkozásuk működését és szívesen mesélnek arról, hogy miért csinálják azt, amit csinálnak, az így megszerzett tudás megalapozottabbá és gyakorlatiasabbá teszi a marketing tanácsadást.
A konzultáció során elvárhatjuk, hogy vállalatunkra szabott, konkrét információkkal és gyakorlati tanácsokkal lássanak el minket.
Lehetséges válaszokat kell kapnunk a sikertelenségünk okára és iránymutatást a marketing tevékenységünk folytatásához.
Milyen esetekben érdemes igénybe venni?
Mindenképp érdemes igénybe venned a marketing tanácsadás szolgáltatást, ha az alábbiak valamelyike igaz a vállalkozásodra:
- Nem sikeres a marketing tevékenységed
- Számotokra ismeretlen, új (marketing)terület felé veszitek az irányt
- Más szemléletmódra és külső nézőpontra van szükséged
A marketing tanácsadás teljesen személyre szabott, így a témáját tekintve kérhetünk, stratégiai vagy például online marketing tanácsadást.
A szakemberek bevonása akkor is jó ötlet lehet, ha csak egy konkrét kommunikációs csatornával kapcsolatban lenne szükséged konzultációra, például egy Facebook marketing tanácsadás önmagában is nagy változást hozhat marketing költéseid megtérülésének javításában.
Amennyiben szeretnél strukturáltan és előre tervezetten hirdetni, akkor egy marketing stratégiai tanácsadás jelenthet segítséget vállalati céljaid elérésében.
Mi a marketing stratégiai tanácsadás fő célja?
A marketing tanácsadás feladata és általános célja, hogy a szakmai tanácsadók marketinggel kapcsolatos tapasztalataikkal és tudásukkal támogassák a vállalatokat a marketingstratégiájuk kialakításában.
A stratégiai tanácsadás legfőbb célja a marketingüzenet meghatározása, a kampánytervek kidolgozása, valamint a csatornák kiválasztása a célközönség eléréséhez.
A kampány megvalósítása után a marketing-tanácsadók feladata lehet továbbá a kampány sikerének nyomon követése és a javaslattétel a szükséges módosításokra.
Mikor lesz eredményes a marketing tanácsadás?
A konzultáció lehet személyes, vagy a lehetőség van online marketing tanácsadásra is.
Bármelyik mellett is döntesz, a marketing tanácsadás akkor lesz igazán eredményes, ha célzottan, egy konkrét marketing területre fókuszálva zajlik a konzultáció.
Ehhez fontos, hogy problémádat, kétségeidet és céljaidat megfogalmazva keress fel egy marketing tanácsadást és a konzultáció során nyitott legyél a szakemberek véleményére, azt követően pedig próbáld megfogadni a marketing üzleti tanácsadáson hallottakat.
Milyen kérdésekre érdemes felkészülnöd?
A sikeres marketing tanácsadáshoz elengedhetetlen, hogy a szakemberek átfogó képet kapjanak a vállalkozásod működéséről, piaci helyzetéről és elérni kívánt céljaidról!
A marketing tanácsadás korlátozott időtartalma végett különösen fontos, hogy végig a problémás és fejlesztendő területen legyen a fókusz, ebben segít, ha a konzultáció előtt átgondolod az alábbi kérdésekre a választ.
Így a tanácsadás előtt érdemes ezekre a kérdésekre felkészülni:
- Milyen főbb termékekkel és szolgáltatásokkal foglalkoztok?
- Ki a fő célcsoportotok? Hogyan jellemeznéd a tipikus vásárlódat/ügyfeledet?
- Kik a főbb versenytársaid? Mi különböztet meg tőlük?
- Milyen csatornákon kommunikálsz a célcsoportoddal?
- Milyen marketingeszközöket használsz?
- Milyen mérőszámok alapján, milyen analitikai eszközökkel méritek a marketing tevékenységek eredményét?
- Mely marketing tevékenységed hozta eddig a legnagyobb megtérülést?
- Mi a célod, amit a marketing tanácsadással szeretnél megvalósítani?
- Mely területre szeretnél különösen nagy hangsúlyt fektetni a konzultáció során?
Bízunk benne, hogy cikkünk elolvasásával sikerült választ kapnod a marketing tanácsadással kapcsolatos kérdésedre.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.